lördag 22 augusti 2009

IKEA

Tro det eller ej – men företaget jag “arbetar” för hade ordnat det så att alla tjejer från de olika filialerna skulle göra en gemensam resa till IKEA i Sundsvall för att lära känna varandra och för att shoppa lite till de olika kontoren. Jag är ensam tjej på mitt kontor och… vi skryter lite om att vi är kontoret som drar in pengar & som nästan inte har några utgifter. Möblerna kommer från RETURMARKNADEN, porslinet från de anställdas egna hem, gardinerna har jag sytt upp av tyg som reats ut på Ohlssons tyger och alla gardinstänger utom två är mina privata, tavlor har vi tagit hemifrån och likaså de blommor och prydnader som finns etc.

Så… min shopping på IKEA fick ju inte sabba vårt rykte. Till kontoret köpte jag 6 krukor, 6 plastblommor, bestick (12 st av vardera kniv, gaffel, sked & tesked) gardinstänger & fästen, 4 st magnetremsor för 5 kr/st att fästa kom-i-ihåg lappar på och det blev 1 000 kr! Slutsumman för de andra kontoren är hemlig – så även för mej… Jag dock skvallra att de var tvungna att göra en delbetalning då kassan inte klarade av att slå in fler artiklar.

Privat shoppade jag själv oxå för en 1000-lapp, på IKEA, frågan är gjorde jag något fynd?

0094157_PE231893_S3 Laptopstöd 29 kr

20360_PE095772_S3 Kökstrappa 129 kr73101_PE189508_S3Laptop stöd 129 kr

0084459_PE211162_S3 Pall 49:-/st

 

plus lite annat som jag inte hittar bilder på. Bra-att-ha-grejer till hemmet blev det, inget lyx och bara till till lågbudget pris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar